Wednesday, April 7, 2010

Utamakan Objektif Parti

1. Dah berulang-ulang dipesan. Dah jenuh (byk kali) Dato' Najib menyebut jangan buat spekulasi. Tapi semakin diulang, semakin galak pula spekulasi itu dibuat. Masalahhnya bukan sahaja drp pihak lawan, malah daripada pihak kita sendiri. Kata org tua2 .. "mcm tak reti bahasa .."

2. Memang betul, prestasi MIC begitu buruk dalam pilihanraya yg lepas. Presiden MIC pun tewas. Kita bukan tak maklum masalah mereka. Tapi apa boleh kita buat? Takkan UMNO nak campur urusan dalaman parti mereka?

3. Kerusi di Hulu Selangor adalah hak parti mereka. Terimalah kenyataan itu atas dasar permuafakatan. Adat berkawan, ketika mereka susah dah lemah, kita bantulah apa terdaya, bukan menghentam mereka. Lagipun yg kita menyampah dan meluat tu, 2-3 kerat saja. Takkanlah kita geram pada seluruh warga MIC? Tak patutlah pulak begitu. Ingat ketika UMNO dilanda krisis dan lemah akibat isu DSAI dahulu, parti2 komponenlah yg membantu kita mengekalkan majoriti 2/3 ketika itu. Maka janganlah mudah lupa jasa dan pertolongan mereka.

4. Perkasa nampaknya menunjukkan suara yg lantang dalam isu2 mengenai org Melayu sejak akhir2 ini. Tapi sejauhmana ia mampu bertahan dan kekal pada objektifnya, itu kita tidak pasti. Harap2 rumah baru NGO Melayu ini dibuat daripada bahan binaan yg baik dan mempunyai tukang2 yg handal. Jangan pulak nanti belum sampai sekerat jalan, ketua tukang lari, rumah terbengkalai. Rupanya dia pergi buat rumah lain pulak. Dari pengalaman2 yg lepas, banyak kali berlaku begitu. Harap2 tidak kali ini. Janganlah terlompat2 lagi hendaknya.

5. Pilihanraya kecil di Hulu Selangor ini amat besar maknanya kepada BN. Marilah kita bersatu padu dan bekerja kuat dalam memastikan kemenangan kita. Dalam perjuangan, objektif parti mendahului kepentingan peribadi. Itu semua org faham. Tapi masalahnya ramai juga yg buat2 tak faham. Itulah masalah kita hari ini. Kepentingan peribadi mendahului objektif parti.

No comments:

Post a Comment