Thursday, April 8, 2010

Buatlah Sesuatu Yg Praktikal.

1. Setiapkali musim pilihanraya kecil, selalu kita dengar istilah kawasan 'anak emas' atau 'anak angkat'. Kali ini belum kedengaran lagi. Harap2 tak begitu. Kenapa pulak hanya bila tiba musim pilihanraya baru kita nak memberi emas dan 'laba' kepada kawasan tersebut? Bukankah kita berkhidmat setiap masa dan ketika demi rakyat yg mengundi kita?

2. Di musim pilihanraya juga, akan terkeluar pelbagai janji2 yg menyedapkan hati untuk meraih undi. Ini pun satu bab lagi. Janji yang lama tak tertunai, janji baru pula hendak dibuat. Lama-lama, janji tinggal janji dan pengundi akan buat undi protes lagi. Pengalaman telah membuktikan semua itu. Atau kita yg dungu tak paham2? Jawablah sendiri.

3. Sekali lagi Dato Najib telah menegaskan soal perpaduan,permuafakatan dan kerja kuat. Yg penting semangat berpasukan dalam BN. Ini bukan soal kalah menang kepada parti. Ini soal kalah menang kepada BN. Jadi tak timbul soal calon MIC atau UMNO. Kalau menang kita raikan bersama. Kalau kalah akibatnya pun ditanggung bersama-sama.

4. Teringat ucapan penggulungan beliau di perhimpunan agung UMNO yg lepas. Kita mesti berussss pemikiran org2 kita yg tak faham dengan kehendak dan aspirasi parti. Nampaknya memang benar, beliau mengotakan perkataan beliau. Sejauh ini beliu bercakap dengan bahasa yg mudah difahami dan diikuti pula oleh tindakan yg pantas dan berkesan. Dalam satu keadaan ketika bercuti pun beliau masih sempat meluluskan peruntukan.

5. Inilah jati diri pemimpin yg ditunggu oleh rakyat. Walaupun kepada sebahagian musuh politik beliau, mereka cuba memusingkan fakta ini tapi apa yg nyata kini banyak suara dari penghuni kota dan ceruk2 desa yg memuji pendekatan beliau yg menyamai Allahyarham Tun Razak yg sentiasa dekat kepada rakyat. Pendekatan beliau yg praktikal benar2 telah meletakkan beliau menjadi JUARA RAKYAT !

No comments:

Post a Comment