Sunday, May 2, 2010

Cerita Blogger Muda .

1. Baru2 ini berlangsung pertemuan blogger2 negeri Johor yg diaturkan oleh kumpulan anakmuda yg menggelar kumpulan mereka sebagai agenda bangsa. Ia dibuat kecil-kecilan saja. Yg hadir kebanyakkannya blogger muda. Blogger2 senior seperti Tengku Putra tak ada. Tak tau kenapa.Entah dijemput entah tidak . Kecuali seorang blogger drp Ayer Hitam yg mempunyai alamat blog http://dunsemarang.blogspot.com.

2. Antara jemputan lain yg hadir adalah termasuk pegawai unit media kepada MB Johor. Beliau dalam ucapan ringkasnya mengalu-alukan majlis sedemikian kerana ia adalah peluang untuk kerajaan negri membina rangkaian penyaluran maklumat yg lebih berkesan kepada rakyat jelata terutama dalam menerangkan isu2 semasa.

3. Kawan2 blogger yg lain ada juga yg memberikan pendapat dan komen. Biasalah, blogger memang banyak pendapat dan komen. Samada pendapat dan komen itu berfeadah atau tidak itu soal lain. Banyak juga laman2 blog merapu hari ini (mengenai politik la.. blog yg jual kueh mueh tu lain cerita) . Maka ia tidak lebih daripada laman sampah sahaja. Tak berguna satu sen pun kata org kg.

4. Berkenaan sahabat yg memiliki blog dunsemarang.blogspot itu td, ramai juga yg terpegun dengan beliau. Beliau tidak mendapat pendidikan formalpun mengenai IT. Bermula dgn membeli buku mengenai cara2 membina blog,beliau kemudian mengembangkannya sehingga kini. Itulah kata org, hendak seribu daya, tak nak seribu dalih.

5. Seorang teman pula - senior sewaktu di sekolah dulu. Masa di Tingkatan 6 dulu (waktu tu saya berada di tingkatan 5). Dulu, dia ni lembut sahaja orangnya, tak sangka pulak kini bukan main berapi dia bercakap. Jadi pada mlm itu saya apikan dia sikit suruh dia bercakap. Sebaik sahaja dia habis bercakap, saya ucapkan tahniah pada dia. Dia senyum kemudian ketawa.. "Aku juga yg buruk..ini semua ko punya idea lah suruh aku bercakap.." Kami kemudian bercerita tentang kenangan lama..

No comments:

Post a Comment